Belangrijk

Vooraleer je van start gaat met Google AdWords, ga je best na of de SEO op elke pagina zo goed mogelijk is afgestemt op hetgeen waar je klanten naar op zoek zijn.

Je online omzet verdubbelen met Google AdWords

Eens je bovenstaande zaken op punt hebt gezet kan je, indien je dit wenst, van start met Google AdWords. Google AdWords is een krachtige marketing tool waarbij je, in essentie, potentiële klanten die zoeken naar speciefieke termen / zoekwoorden kan afsnoepen.

Google AdWords zijn dus betaalde zoekresultaten. Deze resultaten staan dan ook boven de organische (standaard) zoekresultaten.

Helaas zijn de plaatsen hier ook beperkt. Vaak staan er boven de organische zoekresulaten, 3 tot 4 betaalde zoekresultaten. Per klik op zo’n zoekresultaat moet er een bepaald bedrag betaald worden. Dit bedrag wordt berekend op basis van een aantal factoren.

  • Max. prijs die je wil betalen voor één klik op dat bepaald tref- / zoekwoord
  • Relevantie van het tref- / zoekwoord en de pagina waar de advertentie naar verwijst
  • SEO score van de pagina / website waar de advertentie naar verwijst

Google AdWords op maat

Google AdWords kan een vrij krachtige tool zijn, hiervoor voldoe je best aan bovenstaande zaken. Pak je dit slecht aan, dan gooi je waarschijnlijk een aantal euro’s uit de deur.

Jaarlijks schoolt elke collega bij SpotDesign zich hiervoor specifiek bij. Bij SpotDesign garanderen we hoe dan ook conversies. We stellen geen advertenties’s op die nutteloos zijn.

Bij het opstellen van één of meerdere advertenties’s volgen we een bepaald patroon die jouw en ons conversies garandeert. Per advertentie rekenen we een voormiddag aan, hierin zitten heel wat zaken:

  • Bespreken van de advertentie, welke tref- / zoekwoorden wil je in de spotlight plaatsen
  • Markt analyse, welke tref- / zoekwoorden gebruiken je directe concurrenten EN adverteren die concurrenten ook?
  • Creëren van een advertentie, hierbij kunnen we heelwat zaken “fine-tunen”. Zoals duur van de advertentie, locatie (gemeente, provincie, land), wanneer moet de advertentie getoont worden, welke termen mogen niet in dezelfde zoekopdracht voorkomen (vb. gratis {mijn-trefwoord}), …
  • Opvolgen en bijsturen van de advertentie

Hou uiteraard rekening met de CPC (kost per klik), dit wordt bepaald door GoogleAdwords en is vaak sterk beïnvloed door de concurrentie in je branche. Uiteraard zorgen we ervoor dat dit niet uit de hand loopt.

Een schatting van de kost krijg je bij de analyse. Een detail van de effectieve kost krijg je na afloop van de advertentie. Vanaf de start van de advertentie krijg je toegang tot het AdWords dashboard, dit geeft je controle over je uitgaven.

Maak vrijblijvend een afspraak

Enkele statistiekenSpotdesign in cijfers

1808
projecten opgeleverd
254
klanten
179
websites online
637
likes op Facebook

Ben jij nog mee?

Alles gaat tegenwoordig zo snel… kan jij nog volgen? Wij wel ;-)! Laat hier je mailadres na en wij helpen u communiceren a.d.h.v. de nieuwste technologiën binnen het on- en offline gebeuren.