Employer branding Hulp In Huis.

Gezocht: Huishoudhulpen

Elke sector in België is op zoek naar personeel. Ook de dienstenchequesector heeft een nijpend tekort aan enthousiaste schoonmakers. Mensen zoeken hulp in huis en Hulp in huis zoekt collega’s. Maar hoe overtuig je mogelijke sollicitanten het best van een job? Hoger loon, meer verlof, betere extraatjes…? Misschien, maar toch vooral met eerlijkheid.

Deliverables

Collega’s aan het woord

Het concept, dat wij vanaf nul volledig uitwerkten, is collega’s aan het woord. De Hulp in huis-werknemers nemen volledig spontaan het woord in een video. Geen script, geen make-up en geen Big Brother. Zij beantwoorden alleen of samen met een collega, consulent of klanten onvoorbereid een aantal vragen. Dat leverde authentieke en leuke beelden op. En de bonus? De authenticiteit maakt zowel de job als de werkgever aantrekkelijk. Geen acteurs, gewoon échte mensen. Dat was hier the winning recipe.

Jennifer

Jennifer helpt Mariette en Jean-Yves al 13 jaar in huis. Zij doet elke week het volledige huishouden: koken, strijken, poetsen, boodschappen, … En dat schept een speciale band.

Tijdens het filmen maakten we gebruik van vaste camera’s en ook van drones. Die verscheidenheid aan perspectieven voorkomt dat de video eentonig wordt en vlot te bekijken is.

Jurgen

Jurgen werkt graag met mensen. Hij haalt voldoening uit het sociaal contact en een perfect gekuist huis. Aan zijn job houdt Jurgen vriendschap en respect over. En de klanten? Ja, die vinden Jurgen gewoon top!

Bij het filmen van Jurgen hebben we alvast goed kunnen trainen op superspeed camerawerk. Jurgen raast als een wervelwind door het huis(houden). Gelukkig houden wij wel van een uitdaging.

Franciele

Franciele doet haar werk letterlijk met de glimlach op het gezicht. Ze houdt vooral van de communicatie met de klanten. Zowel bij klant Franky als bij consulente Sofie is Franciele het zonnetje in huis.

De opnames voor Franciele namen plaats op twee verschillende locaties met drie verschillende mensen. Een goeie voorbereiding en planning was hier essentieel. Een extra horde was het taalverschil. Gelukkig zijn wij als Wervikanen goed onderwezen in het Vlaemsch of Frans-Vlaams.

Solliciteer hier

De video’s vertellen een verhaal: – Het is goed werken bij Hulp in huis. – Nu moesten de kandidaten nog een plaats krijgen om te solliciteren. De website van Hulp in huis had al een vacaturepagina, maar deze sprak niet echt aan. Er ontbrak gevoel en structuur. Eerst plaatsten we de video’s online en voegden leuke intro’s toe. Daarna schreven we verschillende vacatures voor alle mogelijke jobs. Als laatste voegden we overal knoppen toe om het solliciteren te vergemakkelijken. Solliciteren is nu altijd één klik verwijderd.

Posten, adverteren, optimaliseren en rapporteren

Het heeft geen zin om video’s te maken als niemand ze ziet. Na videografie en webdesign, was het tijd voor marketing. Gedurende een half jaar posten we onze video’s op de Facebook en later ook de Instagram van Hulp in huis. Deze videoposts werden massaal geliked, gedeeld en becommentarieerd. Organisch bereik is altijd leuk meegenomen, maar niets kan tippen aan gericht adverteren. Met behulp van Google Ads Search campagnes vond iedere sollicitant zijn weg naar Hulp in huis. Wie online zocht naar een job als huishoudhulp, die vond Hulp in huis. Voor wie (nog) niet op zoek was, gebruikten we Facebook Ads campagnes. Korte stukjes van onze video’s met sterke call-to-actions teaseden potentiële sollicitanten naar onze vacaturepagina. Terwijl de sollicitanten binnenstroomden, optimaliseerden wij de campagnes om nog beter resultaten te bekomen. Met maandelijkse rapporten hielden we Hulp in huis op de hoogte en tevreden.

Over Hulp In Huis

Hulp in huis behoort tot de grootste poets- en strijkbureaus van West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen. Reeds meer dan 20 kantoren met meer dan 40 consulenten staan in voor goede begeleiding van de meer dan 1900 huishoudhulpen.

In ’t kort

  • Video-opnames & -montage
  • Vacaturepagina
  • Advertentiecampagne
  • Social posts